Joc de masă Dixit. Cum să joci?

Dixit társasjáték. Hogyan kell játszani? - Játszma.ro - A maradandó élmények boltja

El a spus

Tuturor le place arta, unora le place sculptura, altora pictura, iar altora se pot cufunda complet în lumea muzicii. Un lucru este sigur, indiferent în ce fel de artă ne simțim acasă, are un efect unic asupra noastră. Fiecare trăiește diferit lucrurile, emoții și gânduri diferite se formează în noi, chiar dacă privim sau ascultăm exact aceeași lucrare. Exact pe asta se bazează Dixit . Reunește oamenii în lumea picturii și dezvăluie gândurile lor despre fiecare lucrare.
Dixit este un joc de petrecere creativ pentru 3-6 (în funcție de versiune, până la 12) jucători, în care scopul nostru este să descifrăm gândurile și viziunea colegilor noștri jucători. Sincer să fiu, la început, când am auzit prima dată despre acest joc de masă și am citit câteva rânduri despre el, nu am putut să-l plasez. Nu că nu am înțeles cum să creez un joc de societate bazat pe o formă de artă, ci mai degrabă cum ar putea fi un joc de petrecere de care se poate bucura oricine. Când ne gândim la un joc de petrecere, nu ne gândim exact să analizăm un tablou sau să ne plimbăm printr-un muzeu, ci la ceva mult mai interesant și distractiv. În orice caz, oricât de surprinzător l-a transformat designerul jocului Jean-Louis Roubira într-un joc de masă foarte unic și distractiv, munca sa a avut atât de mult succes încât în ​​2010 a câștigat cel mai prestigios premiu pentru jocuri de societate, Spiel des Jahres german, care corespunde titlului de Jocul Anului.

Când deschidem pentru prima dată cutia jocului și vedem componentele, primul nostru gând cu siguranță nu va fi cât de mult conținut este ascuns în acest joc. Este mai degrabă ca "asta e?" întrebarea ne va lovi în cap. Jocul are 84 de piese. vine cu un card, câteva figuri de iepuraș și mici cărți de vot. Indiferent, designul cutiei este unic, nu există un tablou de bord separat, acest rol este jucat de cutia în sine. Cărțile prezintă în mare parte imagini suprareale și unice (ca și în cazul Mysterium) cu mult conținut, așa că chiar și după ce le-ați vizualizat de mai multe ori, veți găsi ceva complet nou pe ele. El a spus

Jocul salvat:

La începutul jocului, fiecare alege o figurină și o plasează pe tabela de marcaj. Amestecă cărțile, apoi distribuie 6 cărți tuturor. Restul va forma un pachet de tragere pentru mai târziu. Jucătorii se uită la cărțile pe care le-au primit, după care începe jocul. Jucătorul care are ceva de spus despre una dintre cărțile sale începe cel mai repede, el va fi primul care va spune o poveste. Povestitorul pune o carte cu fața în jos și spune ceva despre ea, poate fi un simplu cuvânt sau chiar o poveste, scopul este să le dai un indiciu celorlalți despre ceea ce este afișat pe cartonaș, poate fi orice, un sentiment, un obiect, o stare de spirit etc. totuși, trebuie să fii atent, nici nu poți da un indiciu prea clar (de ce nu, va deveni în curând clar).
În continuare, ceilalți jucători încearcă să aleagă o carte în propria mână și, de asemenea, să o pună jos, ceea ce poate fi strâns legat de ceea ce a spus povestitorul. După ce fiecare jucător a așezat o carte, povestitorul le amestecă astfel încât nimeni să nu știe care i-a aparținut cui, apoi le așează cu capul în jos unul lângă celălalt. După aceea, scopul este de a ghici care a fost cartea povestitorului. Pot să vă spun dacă povestitorul a fost bun, nu va fi o decizie ușoară. De îndată ce fiecare jucător a reușit să decidă ce carte caută, votează folosind piese. Povestitorul dezvăluie care carte este a lui și apoi începe notarea. Cine a lovit cartea povestitorului va fi mai bogat cu 3 puncte, împreună cu povestitorul. După cum am spus, povestitorul nu poate da tuturor un indiciu clar despre cartea lui, pentru că dacă toată lumea ghicește care carte a fost a lui, atunci nu primește un singur punct, dar fiecare jucător în plus merge cu 2 puncte pe tabela de marcaj, de asemenea, toată lumea. înaintează cu 2 chiar dacă nimeni nu a lovit cartea povestitorului. Povestitorul trebuie deci să încerce să aibă cel puțin un jucător care să ghicească ce carte a plasat, dar să evite să capteze toate voturile.

Deoarece pe masă sunt mai multe cărți, voturile vor fi împărțite în mod natural, nu toată lumea va alege întotdeauna cartea povestitorului. În acest caz, fiecare jucător al cărui card a primit un vot primește 1 punct suplimentar, astfel încât putem câștiga puncte chiar și atunci când nu suntem povestitorii. Prin urmare, jocul ne îndeamnă să ne confundăm cât mai mult posibil partenerii și să alegem cărți în timpul jocului cât mai compatibile cu afirmațiile naratorului. Pe de altă parte, povestitorul ar trebui să se străduiască să se asigure că referințele sale nu sunt clare pentru toată lumea. După punctaj, colectăm cărțile și formăm din ele o grămadă de debarasuri. Continuând jocul, începe o nouă rundă, fiecare trage o carte din pachetul de extragere, iar de acum înainte povestitorii se succed în sensul acelor de ceasornic.

Pe scurt, putem câștiga puncte după cum urmează:
- Suntem povestitori și cel puțin un jucător a ghicit care carte era a noastră (3 puncte)
- Am găsit cartea povestitorului (3 puncte)
- Toată lumea sau nimeni nu lovește cartea povestitorului (2 puncte)
- Primim un vot pentru o carte fără a juca povestitorul (1 punct)
Jucătorul care ajunge cel mai repede la 30 de puncte câștigă jocul.

Datorită popularității Dixit, au apărut pe piață nenumărate versiuni și suplimente noi, care cresc numărul de carduri, crescând astfel numărul de opțiuni și varietatea. Iar ediția Odyssey s-a gândit în mod special la grupuri mai mari, crescând numărul de jucători de la cei 6 anteriori la 12, introducând un nou sistem de vot și făcând loc pentru cel puțin 3 pachete suplimentare în cutie. Jucând Dixit ne poate face să ne simțim de parcă facem o scurtă plimbare în Luvru din Paris, așa că nu întâmplător ideea jocului a venit din capul unui domn francez. O idee simplă poate fi, de asemenea, o salvare a lumii, Dixit a confirmat pe deplin această afirmație, câștigând recunoașterea atât a profesiei, cât și a jucătorilor. A adus pictura și expresia de sine puțin mai aproape pentru noi toți.

Dixit (2008)
Designer: Jean-Louis Roubira
Vârsta: 6+
Timp de joc: 30-40 minute
Conținutul cutiei de joc de bază:
84 de cărți
6 figurine de iepurași
36 de cărți de vot

Scris de Heim Hunor

Puteți cumpăra jocul de masă Dixit aici.

0 comentarii

Lasă un comentariu

Rețineți, comentariile trebuie aprobate înainte de a fi publicate