Mysterium játékleírás - Játszma.ro - A maradandó élmények boltja

Descrierea jocului Mysterium

Mister Pesoare, lumina lumânărilor, muzică moale pe fundal, cât de bine sună? Da, dacă nu experimentezi asta într-un castel bântuit, rupt de tot, atunci cred că vei reevalua rapid acest moment intim. Acum, însă, vă rog să petreceți ceva timp aici și să cunoașteți istoria castelului. Fantome, viziuni și mistere nerezolvate caracterizează selecția de astăzi a prezentării mele, Mysterium.

Mysterium este un joc de masă cooperativ asimetric pentru 2-7 jucători. În care jucătorii își asumă rolul de medium și o fantomă (deși cea din urmă, să admitem, este destul de dificilă în sensul strict al cuvântului) în timpul unei ședințe de spiritism pentru a descoperi evenimentele unei crime de mult uitate și a găsi vinovatul. Mediumurile și spiritul lucrează împreună în timpul jocului, dar în afară de asta formează încă două grupuri complet separate, în două planuri și numere complet diferite, de unde și asimetria. În timpul jocului, spiritul neliniștit trimite viziuni fiecărui medium despre locul în care a murit, cine a fost ucigașul său și obiectul care i-a cauzat moartea. Scopul mediumilor este de a descifra viziunile și de a găsi vinovatul, astfel încât spiritul să se poată odihni în sfârșit în pace și să părăsească zidurile castelului. La început nu sună atât de dificil, dar există o mică captură, deoarece incidentul tragic s-a petrecut cu mult timp în urmă, astfel încât puterea spiritului este deja foarte slabă și, din cauza efectului de șoc, are doar amintiri vagi despre el. moartea, așa că trimite mesaje fiecărui mediu despre viziuni diferite de oameni, locuri și obiecte, îi devine clar doar în ultimele ore ale ședinței de spirit cine a fost adevăratul vinovat. Misterul s-a dezvăluit

Pe primele pagini ale cărții de reguli, jocul ne dezvăluie locația, suntem în Scoția în anii 1920. Conrad MacDowell, actualul proprietar al castelului, îi scrie o scrisoare prietenului său Alphonse în Franța, în care relatează despre fenomenele inexplicabile din castel și îi cere să accepte invitația sa împreună cu prietenii săi pentru a afla care sunt aceste fenomene. poate fi atribuit. MacDowell află despre tragedia petrecută în castel la 13 decembrie 1894 și despre circumstanțele ei neclare din articolele din ziare, așa că crede că cele două evenimente ar putea fi legate. Alphonse acceptă invitația și alți 4 mediumi Alma Salvador, Ardhashir, Madame Wang și Jessalyn Smith călătoresc în Scoția pentru a investiga fenomenele misterioase împreună cu gazda (puteți citi mai multe despre mediumi în cartea de reguli). Atunci jucătorii intră în acțiune. În primul rând, trebuie să împărțiți rolurile între voi. Un jucător va fi fantoma, iar ceilalți vor fi mediumi. Terenul de joc poate fi împărțit în două părți, există o lume a spiritelor și castelul în care stau mediumii. Acesta este separat de un ecran.

Locul de joacă pentru spirit:

Partea interioară a ecranului este împărțită în 6 părți, împărțite în culori separate pentru fiecare mediu. După amestecare, jucătorul care joacă fantoma va selecta aleatoriu posibilii vinovați, locații și obiecte folosite pentru crimă. După cum am mai scris, amintirile fantomei sunt foarte vagi, așa că în această etapă a jocului, nici măcar el nu știe cine este adevăratul vinovat și cine este cealaltă persoană care apare în amintirile sale, deși complet nevinovat. Spiritul primește 84 de cărți de viziune, cu ajutorul cărora încearcă să ajute munca mediumilor și a trei ajutoare de corbi. Cardurile conțin în cea mai mare parte imagini suprareale (similar cu cardurile Dixit, dacă nu cunoașteți Dixit nu este nicio problemă, va fi un tutorial despre asta în curând). Desigur, pentru ca treaba fantomei să nu fie ușoară, poți folosi doar 7 dintre acestea o dată, așa că trebuie să te mulțumești cu o aprovizionare foarte limitată.


Terenul de joc pentru mass-media:

Pe cealaltă parte a ecranului, spațiul este împărțit în 4 părți,
1. Secțiunea care arată suspecții, unde cardurile îi reprezintă pe aceștia și obiectele lor personale.
2. Unde putem vedea locațiile posibile.
3. Obiectele folosite pentru crimă sunt, de asemenea, plasate pe o linie separată.
4. A patra este o boltă numerotată, este ceva mai complexă, aici mediumii își vor măsura abilitățile vizionare. Cu cât intuiția unui jucător este mai bună, cu atât indicatorul său urcă mai sus pe bara de abilități. Acest lucru poate însemna mult în finalul jocului, așa că merită să-i acordați atenție. Mai multe despre asta puțin mai târziu.


Terenul de joc este decorat și cu un ceas, pe care putem urmări trecerea timpului, jocul este format din 7 ore (reprize), timp în care psihicii trebuie să dezvăluie vinovatul, locația și obiectul folosit în crimă.
Medium-ii vor lua bilele de cristal corespunzatoare culorilor lor, markerele de intuitie si pungile lor de carti, in acestea vor colecta cartile dupa viziunile descifrate cu succes, o carte de vinovat, locatie si obiect.

Mod de joc:

În primul rând, trebuie să decideți ce nivel de dificultate doriți să jucați. Puteți găsi un tabel pentru acest lucru în regulamentul. În esență, cu cât sunt mai multe cărți de suspect, locație sau obiect utilizate, cu atât jocul este mai dificil și invers. Dacă ați selectat un nivel de dificultate, trebuie să jucați numărul corespunzător de cărți pe terenul de joc pentru medii. Există întotdeauna mai multe cărți decât joci. Odată făcut acest lucru, spiritul își alege și el aceleași cărți (da, există două pachete identice, unul pentru spirit și unul pentru medium). Fantoma amestecă bine cărțile, apoi trage aleatoriu un vinovat, o locație și un obiect pentru fiecare jucător, le plasează în sloturile corespunzătoare de pe ecran, fără a fi văzută de altcineva decât el. Renunță la cărțile rămase în mână, vede doar câte jucători sunt. De exemplu, 5 jucători joacă, 1 fantomă și 4 medium, au decis să-și încerce norocul la nivel mediu. De aceea ei văd 7 din toate pe terenul de joc. Fantoma, pe de altă parte, va păstra doar 4 pe care le-a extras pentru fiecare mediu în joc. El aruncă cărțile rămase în mână, așa că vor fi 3 cărți în fiecare categorie pe terenul de joc, care nu aparțin nimănui și vor juca doar un rol de distragere a atenției.


Există un total de 54 de piese în joc. există un suspect, locație și obiect, distribuite în 18, astfel încât fiecare joc este garantat a fi variat.


După ce ați terminat cele de mai sus, ceasul va suna o oră și jocul va începe. Parapsihicii trebuie să procedeze în ordine, mai întâi găsind vinovatul, apoi locația și apoi obiectul folosit în crimă. Cu toate acestea, această ordine nu este deosebit de importantă, o puteți schimba după bunul plac la începutul jocului. În afară de asta, ceea ce este important este că trebuie să le parcurgeți în ordine, de ex. daca comanda este vinovat, locatie, obiect, inainte ca cineva sa fi descifrat identitatea vinovatului, nu poti primi viziuni ale locatiei.


Spiritul trage 7 cărți și alege în mod arbitrar cărui mediu să îi trimită prima viziune. Puteți da 1 sau mai multe cărți, după ce ați făcut acest lucru, înainte de a da următorului jucător, trageți suficiente cărți din pachet pentru a face din nou mâna 7 și așa mai departe. Dacă simțiți că nu puteți juca viziunile corespunzătoare din cărțile din mâna dvs., puteți folosi un ajutor de corb pentru a arunca toate cărțile din mână și a trage 7 cărți complet noi (folosirea corbilor variază și în funcție de nivelul de dificultate) . După ce un medium își primește viziunea, el întoarce clepsidra și are 2 minute pentru a-și da seama la ce se poate referi viziunea lui cu ajutorul celorlalți. Își plasează mingea de cristal pe cartea pe care a ales-o. Ceilalți jucători urmează într-o manieră similară. După ce toată lumea și-a exprimat votul pe una dintre cărți, începe o „fază de intuiție”. Fiecare jucător are 3 bucăți. Sunt de acord cu „✔” și 3 buc. Nu sunt de acord cu un „X”. Jucătorii le pot folosi după cum doresc pentru a decide cu cine sunt de acord sau, dacă este cazul, nu sunt de acord folosind marcajele lor (jucătorul poate juca câte dorește, dar cele folosite sunt returnate doar în runda a 4-a). Apoi spiritul dezvăluie corectitudinea deciziilor, răspunzând da sau nu, dacă cineva a luat decizia corectă, își ia cardul și îl pune în suportul cardului. În runda următoare, veți obține o viziune asupra locației și așa mai departe. Dacă cineva a luat o decizie greșită, spiritul va primi o nouă viziune în runda următoare. De asemenea, acum iei în calcul intuițiile tale, pe care le-ai format cu privire la deciziile altora, dacă cineva a luat o decizie bună și ai fost de acord cu el folosind markerul tău „✔”, poți avansa pe bara de abilități de vedere arcuită menționată mai sus, dacă un Jucătorul a luat o decizie proastă și ai evidențiat-o cu votul tău, acel „X” a luat o decizie proastă, tot mergi înainte. Deci jocul te răsplătește și dacă ai o bună intuiție în privința altor decizii. Puteți găsi o descriere mai detaliată a acestui lucru în regulile jocului.


Toți medii trebuie să se ajute reciproc pentru a găsi vinovatul, locația și obiectul prin viziunile lor înainte ca ceasul să sune 8. Dacă acest lucru eșuează, toată lumea a pierdut și spiritul nu se poate odihni pentru totdeauna. Cu toate acestea, dacă reușesc, vinovații se aliniază într-o rundă finală cu totul sau nimic. Toată lumea împărtășește ceea ce a învățat în timpul ședinței de spirit. Medicii își organizează lucrările colectate în grupuri separate. De exemplu, dacă se joacă 4 medii, vor fi 4 grupuri, câte 1 pentru fiecare mediu, fiecare dintre ele va conține 1 făptuitor, 1 locație și 1 obiect. Dacă vă amintiți ce am menționat la începutul prezentării, fantoma nu știe exact cum s-au petrecut evenimentele, în ce circumstanțe și de către cine, până la ultima rundă. În ultima rundă, alege un grup de cărți (prin definiție încearcă să aleagă una care se potrivește cumva cu cărțile de viziune din mâna lui) și trimite o viziune finală tuturor mediilor în același timp, joacă 3 cărți traduse, 1 se va referi. la vinovatul grupului pe care l-a ales, 1 la locație și 1 pentru obiect (ordinea contează și aici, trebuie să numiți ce card se referă la ce, vinovat, locație sau obiect). Totuși, pentru a înțelege pe deplin ultima rundă, trebuie să ne întoarcem la arc, pe care am urcat din ce în ce mai sus prin voturile noastre de acord/dezacord. Scara este împărțită în 3 părți, „slab”, „mediu” și „viziune puternică”. Ultima rundă începe cu medii al căror indicator se află în banda „slabă”. Din păcate, ei pot privi doar una dintre ultimele 3 viziuni de cărți și trebuie să decidă ce grup să aleagă în funcție de asta. Urmează oamenii de pe banda „din mijloc”, se pot uita la încă o carte în plus față de cea prezentată până acum și pot lua o decizie pe baza acesteia. În cele din urmă, cei din banda „puternică” se pot uita la toate cele trei cărți înainte de a lua o decizie.


Runda finală se decide cu votul majoritar, dacă nu există niciun grup care să fi primit în mod clar mai multe voturi, blocajul este rupt de jucătorul care a ajuns cel mai departe în bara de abilități de viziune a arcului. După ce grupul ales a fost eliminat, spiritul dezvăluie din nou corectitudinea deciziei, dacă mediumii au luat decizia corectă, toată lumea a câștigat, dacă nu, toată lumea a pierdut jocul.


Prima versiune a jocului a fost lansată în 2013 exclusiv în Polonia sub numele „ Tajemnicze Domostwo ”, dar comunitatea de jocuri a iubit atât de mult tema și experiența de joc încât în ​​2015 a primit o versiune complet reînnoită, cu un nume mai ușor de înțeles pentru mulți. Etichetele de pe cutie și regulamentul au fost traduse în mai multe limbi, inclusiv în maghiară. Jocul este bine conceput. Calitatea cărților și accesoriilor este impecabilă, de fapt simt că adaugă mult mai mult jocului decât este absolut necesar, de ex. ceasul, o bară mică ar putea indica și în câte runde ne aflăm, dar în schimb un ceas mare pliabil indică acest lucru, ceea ce îmbunătățește atmosfera jocului din toate punctele de vedere, dar aș putea menționa și deținătorii de carduri ai mediumilor. În general, Mysterium este un joc cu un concept foarte interesant și incitant, care poate rămâne mereu interesant, indiferent dacă ne jucăm cu familia, prietenii sau chiar cu străinii. Rejucabilitatea jocului este foarte mare, deoarece cărțile oferă o mulțime de posibilități și faptul că fantoma este întotdeauna o persoană diferită, așa că interpretează diferit și cărțile care apar într-o rundă dată. De obicei, este un joc de societate pe care îl joci toată viața, deoarece este construit pe mentalitatea și imaginația umană, așa că în esență nu poate deveni niciodată vechi sau monoton.

Simt că nu pot spune multe despre Mysterium care să fie negativ, sau ceva de remarcat care m-ar face să nu-l recomand anumitor persoane, așa că îl voi pune pur și simplu în categoria foarte recomandată .


Mister (2015)
Designer: Igor Burlakov, Xavier Collette
Pentru 2-7 jucători.
Vârsta: 10+
Timp de joc 40-60 de minute
Continutul cutiei:
54 de carduri media
6 marcatoare pentru jucători (minge de cristal)
6 suporturi de card
36 de indicatori de opinie
6 jetoane de viziune
4 separatoare de joc
1 oră
1 ecran
84 de carduri de viziune
54 de cărți fantomă
6 grupuri de markere
6 marcatoare de jucător (pentru fantomă)
3 corbi
1 clepsidra

Scris de Heim Hunor

Puteți cumpăra jocul de masă Mysterium aici.

Înapoi la blog

Scrieți un comentariu

Rețineți: comentariile trebuie să fie aprobate înainte de publicare.